10 кроків до успіху в професійній весільній фотографії

Вам подарували дзеркалку, і ви вирішили стати весільним фотографом? Це класна ідея, весільний фотограф – це круто! Але весільним профі стати ось так, одразу, просто купивши дзеркалку Nikon або Canon – не вийде. Для досягнення мети вам ще належить зробити кілька важливих кроків.

По-перше, потрібно навчитися писати слово "ПРОФФЕСІЙНИЙ" правильно, а не як у Ожегова в його старперскому словнику. Обов'язково ввести в лексикон слова "СКЛО", "СТРОБИ", "ТУШКА", "РОУ", "НАЙКОН", "ЕЛЬКА", "МАНУАЛЬНИЙ", "ДІРКА", "ЛАЙТРУМ", "СТОПИ", "ФІКСИ" і т. д.. Клієнти повинні знати, що ви - гідний представник привелеєрованой закритої касти, а не людина з вулиці. Словник ПРАВИЛЬНИХ слів докладаємо. Ці слова чудово допоможуть і в інших випадках, наприклад при покупках в фотомагазині. Продавець не стане вам впарювати всілякі темні зуми, а одразу запропонує ПРАВИЛЬНІ СВІТЛІ СТЕКЛА.

По-друге, справжнього весільного профі клієнти впізнаються за ПРАВИЛЬНИМИ ЛІНЗАМИ (у розмові іноді можна замінити "СКЛО" на "ЛІНЗИ"). Тому КІТ – одразу на смітник. Взагалі – ВСЕ ЗУМИ в треш. Тільки ФІКСИ. В крайньому випадку можна залишити 24-70/2.8, на ФОТО.РУ щодо нього ФІДБЕКИ хороші. Хоча по-справжньому весілля знімати можна або СКЛОМ З ДІРКОЮ 1.2, або ФИШАЕМ, або ШИФТОМ (або ЛЕНСБЭБИ). В крайньому випадку підійде ГЕЛІОС-44 на адаптері з ОДУВАНОМ. Він хоч і дешевий, але ж це РАДЯНСЬКЕ ВІНТАЖНЕ СВІТЛОСИЛЬНОЕ СКЛО З МАНУАЛЬНИМ ФОКУСОМ в ЗАЛІЗНОМУ КОРПУСІ, а не новодельные автофокусные ПЛАСТМАСОВІ затички, які кожен дурень може в будь-якій фотолавці купити.

По-третє, накамерний СПАЛАХ - в треш. Справжній професійний весільний фотограф ніколи не зіпсує справжнє ПРИРОДНЕ СВІТЛО голімим спалахом. Ну хіба що – якщо записатися в "стробісты", накупити радиосинхронизаторов, стійок та китайських спалахів, і все знімати тепер тільки зі спалахами (їх повинно бути мінімум два, або більше). І називати їх тепер тільки "СТРОБИ".

В-четверте - потрібно придбати ЗОЛОТИСТИЙ ЛАЙТДИСК і завести для його носіння спеціально навченого хлопчика або дівчинку. Справжній проффесіонал обов'язково бере на зйомку золотистий ЛАЙТДИСК, АСИСТЕНТА і ЗАПАСНУ КАМЕРУ (особливо якщо вона є). Асистента потрібно періодично міняти. Тому що він з часом підгляне всі ваші СЕКРЕТНІ ФІШКИ зйомки, навчиться ФОТОШОПИТИ, купить фотік, лінзи і теж стане проффесійним весільним фотографом. Чи воно вам таке треба? Так, до речі. Лайтдиск – ТІЛЬКИ золотистий. Білий і сріблястий – в треш.

Зйомка – тільки в МАНУАЛЬНОМУ режимі і з мануальним фокусом (слово "РУЧНИЙ" – забути). Ніякої автоматики. Це п'ятий пункт. Тільки МАНУАЛ, тільки хардкор. Справжня проффесійна фотографія повинна створюватися складно, з великим гемороєм. Крім того, вона не повинна бути чіткою. Різкі карточки з нерозмитим фоном нехай знімають аматори своїми мильницями, телефонами або темними зумами. На проффесійних весільних фотографіях різкими можуть бути лише окремі деталі. Іноді. Місцями. Така собі неповторна, художня і непередбачувана ГЕНІАЛЬНА ВИПАДКОВІСТЬ. Інше може бути РОЗМИТИМ В БОКЕ або ДИНАМІЧНО ЗМАЗАНИМ. І обов'язково – з ВІДБЛИСКАМИ сонця, що потрапило в об'єктив (не вийшло при зйомці – доведеться домальовувати в фотошопі).

Шосте – проффесійну зйомку можна робити ТІЛЬКИ в RAW. Далі - конвертація і складна обробка з використанням секретних пресетів в ЛАЙТРУМі. Обов'язкове застосування спеціальних особливих фільтрів (яких більше ні в кого немає), за особливою методикою (яку більше ніхто не знає). Відблиски і засвічування на пів-кадра, виньетування, вилизана до порцелянового стану шкіра, вибиті світла, провалені тіні, накручені по максимуму кольори (або зйомка в Ч/Б з тонуванням) – обов'язкові ознаки проффесійних весільних фотографій. Вони повинні принципово відрізнятися від звичайних минилабних карток, які роблять аматори та різні інші фотографи, які НЕ В ТЕМІ. Клієнтам фотографії віддаються мінімум через пів-року у вигляді диска або фотокниги з мегадизайном. ИСХОДНИКИ не віддають ніколи. Під страхом смерті.

Сьоме правило – при фотографуванні обов'язково порушувати всі ПРАВИЛА КОМПОЗИЦІЇ (навіть якщо ви їх і не знаєте). Особливо суворо треба розправлятися з рівним горизонтом, третинами, звичайними ракурсами і стандартною перспективою. Різати ноги, руки й голови можна як завгодно – це додає фотографії динаміки і нереально високої художньості.

Восьма заповідь - ФІШКИ МАЙСТРІВ. Майстер-класи відомих приїжджих ГУРУ весільної фотографії – ось на що обов'язково потрібно витратити грошей. Вартість майстер-класів - не менше 100-200 доларів за день, більш дешеві - в залік не йдуть, оскільки статус не піднімають. З кожного майстер-класу обов'язково потрібно привезти набір пресетів для Лайтрума і ретельно зафіксовані на айфон "фірмові фішки" фотографа. І фотографії для портфоліо. Немає вийшло своїх – не біда, можна показувати і чужі з того ж майстер-класу.

Дев'ятий пункт – правильна РОЗКРУТКА. Створити групу Вконтакті і написати там "Приймаю замовлення на весільну зйомку, вільні дати в квітні ще залишилися. Дорого". І запросити туди 100500 людей з усього світу, знайдених по тегу "фото". Підписатися на всі фото-пабліки і групи, щоб регулярно робити перепости прикольних картинок і відеоуроків про обробку. А ще написати: "ФОТОШКОЛА для ПРОСУНУТИХ фотографів – оптика, RAW, студія, ПРАКТИКА, лайтрум, створення бренду - за 5 занять. Початок занять - по набору групи". Весільний фотограф без власної фотошколи – це не круто взагалі.

Ну і десята складова. Найважливіша. БРЕНД. Круті весільні фотки навіть у теорії не може робити фотограф, якого звуть Марина Мишкіна або Андрій Пуговкін. А ЛАСЛО ГАБАНІ, ДЕН ХЭЧО або ВЄРА ВЄРИНА - можуть. Але ці бренди вже зайняті, тому треба й собі придумати щось подібне - або звучить "по-імпортному", або певуче-незвичайне, добре запам'ятовується. І обов'язково – великий логотип на кожній фотці і сторінці фотокниги. Кольоровий та яскравий. Щоб всі звертали увагу!

А ще - пірсинг, кеди, айфон, палити айкос, пофарбуватися в рудий або блакитний колір, і не забути про решту потрібних і важливих дрібних речах, абсолютно необхідних для РЕАЛЬНОГО ПРАВИЛЬНОГО ПРОФФЕСИОНАЛЬНОГО ВЕСІЛЬНОГО ФОТОГРАФА!

Сергій Дубильер (с) 2013/2021

автор щиро сподівається, що цей текст буде сприйнятий читачами не як керівництво до дії, а адекватно - як, наприклад, "Шкідливі поради" Григорія Остера

 

Коментарі (0)